4 Haziran 2014 Çarşamba

NAZIM HİKMET ŞARKILARI / T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları



Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani,
-öyle gibi de görünüyor-
Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni
ve de uyarına gelirse,
tepemde bir de çınar olursa
taş maş da istemez hani...

Nazım Hikmet


Yazıma nasıl başlıyayım bilemedim... Nasıl nitelendireyim NAZIM HİKMET'i? Usta şairimiz mi desem, vatan sevdalısı mı desem, insan gibi insan mı desem? Böyle bir usta kalemi nitelendirmek ne zormuş meğer, kelimelere dökmek nasıl bir güç istermiş.

Bildiğiniz gibi Nazim Hikmet'in dün ölüm yıldönümüydü. Aslında bu kitap / CD.yi dün size tanıtmak istemiştim ama yazımı yetiştiremedim. Bizim elimize hediye olarak ulaşan bu eser çok daha kıymetli hale geldi. İçinde RUHİ SU, SÜMEYRA, ZÜLFÜ LİVANELİ, CEM KARACA, İNCİ ÇAYIRLI, ESİN AFŞAR ve EZGİNİN GÜNLÜĞÜ'nün seslendirdiği şiirleriyle muhteşem bir eser sizleri bekliyor. Gözleriniz dolarak dinliyorsunuz. Sanatçıların kendi ağızlarından anlattıkları anılarla o günleri yaşıyorsunuz.

'Günden güne memleketimden, halkımdan uzaklaşmaya başladığımı duymaya başlıyorum... Kökünden su alamayan ağaç, yavaş yavaş solmaya ve kurumaya başlar. işte ben bu tehlikeyle karşı karşıyayım. Yıllardır memleketime dönemedin, bu gidişle dönemeyeceğim de...'

Bugün halen mezarı taşınsın mı, taşınmasın mı? Taşınırsa şurada olmalı mutlaka... tartışmalarının arasında ben kendi adıma şunu söyleyebilirim ki... iyi ki bu memlekete böyle bir adam gelmiş.

' Yine görüşürüz
         dostlarım benim
                yine görüşürüz...
Beraber güneşe güler
         beraber dövüşürüz.'


Keyifle dinleyin, huzurla okuyun, ruhunuzu serbest bırakın.

Sevgilerimle,



Yayın adı     NAZIM HİKMET ŞARKILARI
Yayınevi      Boyut Yayıncılık
Yapım          Ran Organizasyon / Kültür Bakanlığı ve TRT katkılarıyla
İçerik           Video CD + kitap






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder