15 Ocak 2015 Perşembe

NAZIM HİKMET / İYİ Kİ DOĞDUN BÜYÜK ŞAİR




Evet iyi ki doğdun NAZIM HİKMET, iyi ki doğdun. Ah bir de şiirlerini okurken gözlerime dolan yaşları dindirebilsem. Genç Cumhuriyet'in, yeni türkçenin şair adamı, sen neler çektin sadece düşünceden... Ama yine de iyi ki doğdun. Yoksa biz nasıl okuyacaktık bu kadar temiz bir türkçe ile bu güzel şiirleri. Nasıl bilecektik aşkı, savaşmayı, barışı. Sadece biz değil ki tüm dünya sana hayrandı. Ama işe gel gör ki siyaset oyunları. Çok sevdiğin yurdundan etti seni.

Ne zaman Nazim Hikmet şiiri okusam ya da sesinden bir şiir dinlesem göz yaşlarımı tutamam. Belki çoğu acıklı şiirler değildir ama güçlü şiirlerdir. Aşkı anlatan, ayrılığı anlatan, yanlızlığı anlatan, sürgünü anlatan, ölümü ve sürgünde ölümü bekleyen adamı anlatan güçlü şiirler. Nazım Hikmet Ran'ı doğum gününde sevgiyle anarken VEDA şiirini paylaşmak istiyorum, ama dilimde KARLI KAYIN ORMANINDA türküsüyle birlikte....varsa imkanınız siz de acın Zülfü Livaneli den dinleyin derim.

Bugün Radikal gazetesi görselleriyle birlikte çok güzel düzenlenmiş 15 şiirini seçmiş bir seçki olarak önümüze koymuş. Görmeyenler olabilir diye aşağıda "link"ini vermek istiyorum.

Sanatçılarına sahip çıkan bir ülke olmak dileğiyle...

http://www.radikal.com.tr/radikalist/15_siiriyle_zamanin_otesindeki_sair_nazim_hikmet-1272644




Veda

Hoşça kalın 
dostlarım benim 
hoşça kalın! 
Sizi canımda 
canımın içinde, 
kavgamı kafamda götürüyorum. 
Hoşça kalın 
dostlarım benim 
hoşça kalın... 
Resimlerdeki kuşlar gibi 
dizilip üstüne kumsalın, 
mendil sallamayın bana. 
İstemez... 
Ben dostların gözünde kendimi 
boylu boyumca görüyorum... 

A dostlar 
a kavga dostu 
iş kardeşi 
a yoldaşlar a..!!. 
Tek hecesiz elveda.. 

Geceler sürecek kapımın sürgüsünü, 
pencerelerde yıllar örecek örgüsünü. 
Ve ben bir kavga şarkısı gibi haykıracağım 
mapusane türküsünü. 

Yine görüşürüz 
dostlarım benim 
yine görüşürüz... 
Beraber güneşe güler, 
beraber dövüşürüz... 

A dostlar 
a kavga dostu 
iş kardeşi 
a yoldaşlar a..!!. 
ELVEDA..!!.......
'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder