14 Ocak 2015 Çarşamba

HANDAN / AYŞE KULİN











 





Herkese merhabalar.

Bundan böyle bende zaman zaman bu alanda yazılarımla sizinle birlikte olacağım. Sevgili arkadaşım benden okuduğum kitapları sizlerle. paylaşmamı istediğinde açıkcası önceleri pek sıcak bakmamıştım ama bir iki denemeden sonra hem paylaşmayı seven bir insan olduğum hem de bir nebze de olsa arkadaşımın yaptığı bu güzel işe katkıda bulunabilmek adına sizlerle zaman zaman paylaşımlarda bulunmaya karar verdim.Umarım paylaşımlarımızı keyifle takip eder daha da önemlisi kitapları merak edip, edinir ve okursunuz.

Bu arada sizlerinde eleştirilerinizin, paylaşımlarınızın ve önerilerinizinde bu alanı güzelleştirmek ve geliştirmek adına çok önemli olduğunu belirtmek isterim.

Evetttt sözün özüne dönecek olursak bugün sizinle çok yeni bir kitap ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Sizde takdir edersiniz ki yaşadığımız dünyada meydana gelen olaylar ve gelinen nokta itibariyle insanca yaşamak çok zor.Hele hele kadın insansanız bu daha da zor.Bu sadece ülkemizde değil dünyanın her yerinde böyle.İşte Ayşe Kulin'in son romanı Handan'da bu hayatı zor yaşayan, mücadele eden, bireysel anlamda kendini bulmayı amaçlayan,sevgi,aşk ve toplumdaki kimliği ile kadın olarak mutlu olmaya çalışan bir kadının öyküsü.

Kitapta o kadar çok şey var ki inanın hepsinden bahsetmeye kalksam benim yazardan daha fazla sayfaya ihtiyacım olur.

Handan ,Ayşe Kulin takipçilerinin daha önce Gizli Anlar Yolcusu ve Bora'nın Kitabı adlı romanlarından tanıdığı bir karakter.Yazar bu kitabında bilmediğimiz Handan'ı anlatıyor bizlere.Karakterin diğer kitaplarla ilintili olması sizleri korkutmasın, bu durum romanı anlamanızı sıkıntıya sokmuyor.Belki de buradan yola çıkıp diğer kitaplarıda merak edip okumanızı bile sağlayabilir bu durum. Bakarsınız bundan sonraki romanın baş kahramanıda bu kitapta gizlidir.

Neyse biz tekrar Handan'a dönelim.Kitabımızın baş kahramanı doğduğunda babaannesi Handan 'a bu ismi Halide Edip Adıvar'ın Handan isimli romanından esinlenerek veriyor.Halide Edip'in Handan'ı ile Kulin'in Handan'ının yollarının ilk kesişmesi böyle. Kitap boyunca iki Handan'ın konuşmaları ile her iki kadınında hayatlarına aşklarının yön verdiğini görüyoruz.Kitapta çok fazla konu olduğundan daha öncede bahsetmiştim. Aşktan sevgiye, cumhuriyetten günümüze kadar olan kadın hareketlerine, toplumda kadının yerinden feminizme, aile ilişkilerine, bir kadının tutkuları uğruna yapabileceklerine, anneliğe ve son olarak da Gezi direnişine.

Evet evet yanlış duymadınız Gezi Direnişi. Dedim ya kitapta yok yok.Sözün kısası Ayşe Kulin bu kitabında bir taşla pek çok kuş vuruyor.Handan güçlü kadın karakterler arasındaki yerini alırken yazar Gezi Direnişi tarihine de bir katkıda bulunarak belki de bizlerden sonra ki nesiller için bir bakış açısı oluşturabilmek amacı ile bir bakıma bu direnişe katkı sunuyor. Kitabın en son sözünü ben çok beğendim.Sizlerlede paylaşmak istiyorum.

"Ve (kim demişti bunu, hatırlamıyordum) bu dünyada yaşayan herkesin hayatı bir romandı,eğer anlatan iyi bir dinleyici bulduysa."

Keyifli okumalar diliyorum.

Filiz Karcı



KİTABIN ADI        HANDAN

YAZARI               Ayşe Kulin

YAYINEVİ           Everest

YAYIN YILI         2014

SAYFA SAYISI    272

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder