26 Kasım 2014 Çarşamba

KAYIP KIZ / Gillian Flynn / Film Yorumu



Blogumda kitap yorumları dışında romanlardan senaryolaştırılmış, izleyip beğendiğim sinema filmlerini ve dizileri de paylaşmak istiyorum. Bazı filmler öyle çözümleniyor ki kitaplarını bile ezip geçebiliyor, bazıları ise son derece sönük kalıyor. Hatta yıllar içinde defelarca defalarca farklı kadrolar tarafından beyazperdeye akarılan romanlar da var. Mesela Jane Eyre bir örnektir. Ben bir çok versiyonunu izledim, son iki versiyonuna hayranım. Ya da Aşk ve Gurur. Bu klasik romanda bir çok kere beyaz perdeye başarıyla aktarılmıştır. 

Bugün size aktaracağım sinema filmi KAYIP KIZ. Orjinal adıyla GONE GİRL. Genellikle ben de alışkanlıktır. Sinema filmlerine gitmeden İMDB puanlamasına bakarım.

http://www.imdb.com/title/tt2267998/ 

Açıkcası sinemaya zaman kaybetmek ya da sıkılmak için gitmek istemiyorum. Bu filmi seçtiğim sırada karşımda iki üç alternatif daha vardı ama en yüksek puanlama Kayıp Kız.daydı. Ben ayrıca BEN AFFLECK 'in özellikle yönetmen ve yapımcılığını beğeniyorum. Oyunculuğu benim için ikinci sıradadır. Bu bir tereddüt yaratsa da filmin yönetmeni avid Fincher filmi izlemek için tek başına yeterli bir referanstı. 
Film başından sonuna bir sonraki planda nasıl bir aksiyon gelişeceği ve beklentisiyle takip ettiriyor ancak beklediğiniz aksiyon hiç gelmiyor. Ama her akan dakika kayıp kızımızın kurbandan çok kurban olmayı reddeden aksine kurdunu kurbana çeviren tehlikeli bir varlık olduğuna şahit oluyorsunuz. Film insan, karı koca ilişkisi, hırs, delilik hali, ihanet üzerine çok ince vurgular yapan gerilim tarzında düşünülmüş etkileyici bir eser. Özellikle yönetmen ve oyunculara şapka çıkartıyorum. 

Filmi izledikten sonra DR.da kitabını da gördüm. Ama açıkcası okumayı düşünmüyorum. Çünkü film beni tatmin etti ve hafızamda bu şekli ile kalmasını tercih ediyorum. Merak edenler için bir blogger arkadaşımın sayfasındaki yorumu paylaşmak istiyorum.

                           

Hayran olduğum bu DAVID FINCHER kimmiş diye merak edenleriniz varsa 

http://www.beyazperde.com/sanatcilar/sanatci-15709/

benim en çok beğendiğim sinema yorum sitesinden bilgi alabilirsiniz. 

Ha bir de unutmadan tavsiye... eğer eşiniz özellikle action tarzından hoşlanıyorsa ona eziyet olacaktır. Benden uyarması.

Keyifli seyirler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder