30 Ocak 2015 Cuma

AŞIK SEYRANİ / BİLMEM / GÜNÜN ŞİİRİ



Küçükken aşık atışmalarını anlamazdım. Çok garip, anlamsız gelirdi. Ama bugün olaylara, hayata bir yetişkin gözüyle bakınca ne güzelmiş diyorum Anadolum. İnsanı güzel, zeki ve nüktedan. Eline sazı alan ise hem yetenekli hem de sözünü sakınmayan. Bugünkü şiirim AŞIK SEYRANİ'den olsun istedim. Kendisi 1800 lü yıllarda Kayseri'nin DEVELİ ilçesinde doğmuş fakir bir aileden gelmiş ancak medrese eğitimi görmüş nüktedan, sazı da sözü de kuvvetli bir Anadolu şairi imiş. Öyle ki bulunduğu dönemi, padişahı bile eliştirmekten geri durmayan sonraları adı DELİ SEYRANİ ye  çıkan değerli bir saz şairi imiş. Ben BİLMEM şiirini seçtim. Bakalım beğenecek misiniz?




BİLMEM 

Bülbüle gül yarar, deveye diken 
Çiledir aşıkın boynunu büken 
Tarlasına haram tohumu eken 
Helal mahsulunu biçer mi bilmem. 

Kimi mevtasına kefen biçmiyor 
Kimi helal rızık yiyip içmiyor 
Yavrusundan köpek bile geçmiyor 
Halk Seyrani senden geçer mi bilmem 


Seyrani 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder