31 Ocak 2015 Cumartesi

AVCISINI TAŞIYAN CEYLAN / ERKAN ASLAN



Fırsat buldukça yeni yazarlardan okumak isterim. Kitapyurdu'ndan kitap seçerken yayınevi değişikliği nedeniyle ikinci kez baskıya girmiş bir öykü kitabı dikkatimi çekti. İlk baskısını Alakarga yayınlarından yapmış, şimdi ise Dedalus Kitap tarafından ikinci baskısı yapılmış bir öykü kitabı elimdeki. Yazar Erkan Aslan.

Öykü kitaplarının farklı bir değeri vardır benim için. Aslında her yazar için de öyle sanırım. Çünkü okudukça ve araştırdıkça görüyorum ki hikayecilik öykü ile başlıyor. Birçok ünlü yazarımız önce öyküleriyle varolmuş, ustalaşmış. Öyküler okuyucusuna düşünceye yönelik daha ucu açık alanlar tanıyor.  Bir diğer açıdan da yazara romana geçiş için iyi bir anteraman alanı sağlıyor. Ben de ilerde yazmayı düşleyen bir aday olarak mümkün olduğunca farklı tarzda yazardan, değişik türlerden okumak istiyorum.

Tesadüf bu ya kitabı elime aldığım günlerde sabah haberlerinde spiker Türkiye'nin demografik yapısına dair bir araştırmanın sonuçlarını paylaşıyordu. Ülke nüfusunun hızla artışı, yaşadığım şehir İstanbul'un Türkiye ortalamalarının çok çok üstünde bir nüfüsa sahip olduğu bir ilin göç aldığı ancak on kadar ilin şehir dışına göç verdiğini belirtiyordu. Bu kitapla ilgisi de bu haberin işte burada başlıyordu benim için. Hızla göç veren şehirlerden biri de KARS idi. Neden göç veriyor çünkü insanı çalışacak yer bulamıyor. Çünkü bu bir kaç ilde fabrika yok, sanayi yok, hayvancılık yok denecek kadar az. İşte yazarımızın ERKAN ASLAN bu şehrin bir çocuğu. Şehrin yaşadığı bu ekonomik sorunlar onun hikayelerine de yansımış...

AVCISINI TAŞIYAN CEYLAN'da çok şiirsel dilde öyküler okudum. Hayal dünyası çok zengin bir çocukluğa şahit oldum. Anadolu'da insanın yaşama ve varolma çilesi bu öykülerde şiirsel bir dilde işlenmiş. Hasret var, acı var, töre var, geçim zorluğu var. Ama aynı zamanda bir çocuğun zihninden zamansız hatıralar var. Dolayısıyla bu öyküler beni aldı kendi çocukluğuma götürdü. Küçükken düzenli olarak Urfa'ya yaptığımız seyahatleri, dedemin dizine oturup dinlediğim masalları hatırladım. Aynı zamanda ninemin kederli kederli tütün sarışını. O zaman bilemezdim ki herkesin zamanın birinde yaşamın acılı bir neferi olduğunu.

Yeni bir kalemden farklı bir tarzda öyküler okumak isterseniz tavsiye edirim. Sevgiyle kalın.



KİTABIN ADI         AVCISINI TAŞIYAN CEYLAN

YAZARI                  ERKAN ASLAN

YAYINEVİ             ALAKARGA

YAYIN YILI          2012

SAYFA SAYISI     86

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder