27 Ocak 2015 Salı

UÇURTMA AVCISI / KIZIM KONUK YAZAR OLDU




Çok heyecanlıyım. Sevgili kızım Zeynep benim blogum için bir tanıtım yazısı hazırladı. Lise öğrencisi olan kızımın kaleminden Uçurtma Avcısı'nı okuyacaksınız. Ben yorumunu çok beğendim ve hiçbir düzeltme yapmadan aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Bu kitabı aslında Zeynep bir kaç yıl önce bana hediye almıştı. Başlamıştım ama göz yaşlarıma hakim olamayınca biraz moralim düzelsin sonra devam ederim diye kitaplığıma koymuştum. Orada kalmış, araya ne kitaplar girmiş. Kısmet kızımaymış. Fotoğrafın da kızıma ait olduğunu belirtmeden geçemiyeceğim. Buyrun okumaya...

"Bu romana başlama sebebim çevremdekilerin yorumları oldu. Ben de çok bekletmeden okudum. Gerçekten de söyledikleri kadar varmış. 

Öncelikle belirteyim, benden annem kadar güzel bir özet beklemeyin :)

Acıklı, bir o kadar da akıcı bir romandı. Yazarın betimlemeleriyle Afganistan gözümde canladı. Hasan ve Emir'in altında oturdukları nar ağaçları, şömine başında kart oynayışları, Emir'in Hasan'a okuduğu kitaplar ve belki de olayların başlangıcı olan uçurtma festivali. İçimden Emire'e ne kadar kızarsam kızayım, onun henüz bir çocuk olduğunu, annesiz büyüdüğünü ve onu bu hale getiren kışının babası olduğunu düşünüyorum. Kendini babaya beğendirmek için türlü taklalar atmış, hatta en yakın arkadaşı ve evin hazarası (kölesi) olan Hasan'a da ihanet etmiştir. Hasan, iyi niyetli ve cesur bir çocuk oldukça Emir'in babasının ona olan hayranlığı artıyor. Emir'in de çırpınışları her geçen gün fazlalaşıyordu. Baba, Hasan'ı oğlu gibi (!) seviyor, Emir'le korkak ve başarısız olduğu için pek ilgilenmiyordu. 

Küçük bir çocuk için sevginin, bir çift sözün bile ne kadar değerli olduğunu gördüm bu romanda. Ayrıca geçmişteki hatalarınne kadar kaçarsak kaçalım peşimizi bırakmadığını...
Afganistan'nın Sovyet işgaline uğradığı sırada Emir ile Baba ülkeyi terk eder ve tamamen yalan üzerine kurulu hayatlarına Amerika'da, eskisi kadar kaliteli olmasa da devam ederler. Emir'in Amerika'da hayatında kayıplar, yenilikler, başarılar olur fakat ne kadar istese de çocuğu olmaz. Yoksa bu Emir'in cezası mıdır?

Romanda hayatın gerçekleri ve zorluklarıyla çok küçük yaşta yüzleşmek zorunda kalan çocukların hayatları, düşünceleri aktarılmış. Fedakarlık ve ihanetin bir arada olduğu bir dostluk kaleme alınmıştır. Okurlarını ağlatan bu roman, o dönemdeki insan hayatının tek bir kurşuna ya da türlü eziyetlere bağlılığını düşündürdü bana. 

"Afganistan'da çocuk çok fakat çocukluk yok." dedim sonra...Geçmişimizde saklanan yalanlar, geleceğimizden çıkartıyor acısını. 

Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Yok eğer okuyamam diyorsanız filmini de izleyebilirsiniz :)))"


KİTABIN ADI;        UÇURTMA AVCISI

YAZARI :                 KHALED HOSSEINI

YAYINEVİ:             EVEREST

SAYFA SAYISI:     390

YAYIN YILI :         2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder