12 Ocak 2015 Pazartesi

AHMET ARİF - HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM - GÜNÜN ŞİİRİ


Ahmet Arif


Bugün istek şiiri yayınlıyorum. Çok sevdiğim arkadaşım AHMET ARİF'ten bir şiir istedi. İyi ki de istedi. Aşık bir adamın dizelere döktüğü duygularına erişebiliyoruz bu güzel şiirle. 
Ahmet Arif yıllarca Leyla Erbil'e duyduğu aşk ile yaşamış, ona mektuplar yazmış, şiirler dizmiş. Leyla Erbil ise ona hep dostu olarak bakmış. Ne acıdır değil mi aşkına karşılık bulamamak ... ya da acı insanı ne kadar yaratıcı kılar. Belki de mutluluk, birliktelik Ahmet Arif'e bu güzel şiirleri yazabilecek tılsımı vermeyecekti ne dersiniz? Sevgiliye duyulan hasret, yüreği sıkıştıran o derin acı "aşk" bu dizelerin belki de asıl sahibidir. 

HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM aynı zamanda şairin ilk ve tek şiir kitabıdır. Sonrasında bir çok kez baskısı yenilenmiş, çıktığı 1968 yılında çok satanlar listesinin başında gelmiştir. Diyarbakır doğumlu olan Ahmet Arif'in devrimci kişiliğini şiirlerinde görüyoruz.  Temiz bir dille yazılmış şiirleriyle toplumunun yaşadığı varolma savaşını anlatan ve destekleyen Ahmet Arif  o dönemlerin vazgeçilmez isimlerinden olmuştur. Bir çok şiiri dilden dile dolaşmış, şarkılara güfte olmuştur. 

Sevginin en üstün güç olduğu bir dünya için...



   HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM  
   Seni, anlatabilmek seni.
   İyi çocuklara, kahramanlara.
   Seni anlatabilmek seni,
   Namussuza, halden bilmeze,
   Kahpe yalana.

   Ard- arda kaç zemheri,
   Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
   Dışarda gürül- gürül akan bir dünya...          
   Bir ben uyumadım,
   Kaç leylim bahar,
   Hasretinden prangalar eskittim.
   Saçlarına kan gülleri takayım,
   Bir o yana
   Bir bu yana...

   Seni bağırabilsem seni,
   Dipsiz kuyulara,
   Akan yıldıza,
   Bir kibrit çöpüne varana,
   Okyanusun en ıssız dalgasına
   Düşmüş bir kibrit çöpüne.

   Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
   Yitirmiş öpücükleri,
   Payı yok, apansız inen akşamlardan,
   Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene,
   Seni anlatabilsem seni...
   Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
   Üşüyorum, kapama gözlerini...


   Ahmet Arif 

1 yorum:

  1. Gerçekten çok güzel bir şiir. Bencede bu duygular aşkın erişilmezliğinden bu kadar güzel çıkıyor.Ahmed Arif şiirlerinde Leyla Erbil'den leylim diye
    bahsediyor. Ahmed Arif'in Leyla Erbil'e yazdığı mektuplardan oluşan Leylim Leylim isimli kitabı okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil