14 Eylül 2015 Pazartesi

BİR EĞİTİMCİNİN ÖYKÜSÜ / HESABALİ TURAN



"Anı biriktirmek" ciddi bir iştir arkadaşlar. İnsan "kemale erme" yolundayken daha iyi farkediyor bu gerçeği. Anıları olmayan insan içi boş bir kutu gibi misal. Her anı doya doya yaşamalı, her andan zevk ve ders alabilmeli insan.  Belki diğer önemli bir nokta da bu anılarını sevdiklerine aktarabilmeli.

Küçük şeylere anlam yükleme alışkanlığı ( ya da oyunu) diyelim benim bu yaptığıma. Bir kaleme, bir yüzüğe, bir çerçeveye, bir kitaba... Anlamlı olduğunda daha değerli oluyor o şey benim için. İşte yukarıda fotoğrafı yer alan anı kitabı da aynen bu sebebten değerlidir benim için.

Rahmetli kayınpederim kitapta yer alan coğrafyada doğmuş büyümüş,  yazar Hesabi Turan'ın geçtiği yollardan geçmiş, öğretmen lisesi mezunu bir eğitimciydi. Hep anlatırdı benzer anılarını. Büyük şehirde yaşamakla Anadolu'nun ücra köşelerinde varolmaya çalışmanın farkını ısrarla vurgulardı. Rahmetli olmadan bir yıl önce eşim bu anı kitabını bulmuş ve babasına hediye etmişti. O kadar etkilenmişti ki. "Benim yaşadıklarımı, benim anılarımı yazmış sanki" demişti. Şimdi kendisini rahmetle anarken bu kitabı ben de okudum, "büyükşehir ve anadolu" derken neler söylemek istediğini daha iyi anladım.

Bugün farklı bir zamanda, çok farklı koşullarda yaşıyor olabiliriz ama geldiğimiz noktaya nasıl ulaştığımızı anlamamız ve o dönemin ruhunu içimize sindirmemiz önemli. Tarihini, bırakın uzak geçmiş tarihi yakın geçmişini bilmeyen bir genç toplum bizi nereye götürebilir? Koşullarımızdan şikayet etmeden önce Cumhuriyet"in temellerini atan eğitimci, mühendis, hukukçu, bilim adamı vb. kişilerin nasıl koşullarda eğitim aldığını ve ülkeyi nereye getirdiklerini bilmemiz şart.

Düz yazıya yakın bir tarz da kaleme alınmış bu anı kitabında dün ile ilgili bilgi sahibi olurken bugüne dair dersler çıkartacaksınız. Yapı Kredi Yayınları tarafından basılan bu kitap çok da cüzi bir fiyata satılmakta. Alın ve mutlaka okuyun derim.

Sevgilerimle,


KİTABIN ADI :    Bir Eğitimcinin Öyküsü

YAZARI:      Hesabali Turan

YAYINEVİ :   Yapı Kredi Yayınları

SAYFA :          194

1 yorum: