28 Nisan 2014 Pazartesi

MEVSİM NORMALLERİ / Neslihan Önderoğlu


Yazarak bir şeyler anlatmanın ilk adımıdır öykücülük. Dolayısıyla öykü yazmak çok zordur. Kısa, öz olmalıdır. Hikayesini anlatmalı, okuyucuyu etkilemeli, düşündürmelidir. 

Neslihan Önderoğlu'nun öykülerini okurken tasvirlerin içine dalabildim. Mekanlar, kokular, tipler gözümde net olarak canladı. Bir hikayede aaa evet benim çocukluğumun geçtiği mahallede böyledi derken, bir diğerinde küt diye kafamı sanki bir duvara çarpmış gibi hissettim. Acı gerçeklerle yüz yüze getirirken, umut veren hikayeler de okudum. Kısacası etkileyiciydi... 

Zaten kendisi ilk kitabı İÇERİ GİRMEZ MİYDİNİZ ile Haldun Taner Öykü Ödülü'nü almış. Bu ikinci kitabı. Kitabın tanıtımında "Edebiyatımız için Önderoğlu kalıcı bir isim olma yönünde ilerliyor" deniliyor. Yüzde yüz katılıyorum. Kelimelerle arası çok iyi, net bir yazar. 

Kitabın içeriğinde birbirinden farklı 21 farklı kısa öykü var. Kısa bir kitap, dolayısıyla öyküler de çok kısa, hızla okunuyor. Bazı kitaplar vardır, okunur hediye edilir, bırakılır. Görevini yapmıştık. Ama bu kitap benim kitaplığımda kalacak. Öykü ile ilgili denemelerimde feyz almama yardımcı olacak diye düşünüyorum. 

Kitap hakkında

Yazar             Neslihan Önderoğlu
Yayınevi        Alakarga 
Sayfa sayısı    128
Basım yılı       2013 / 12

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder