2 Mayıs 2014 Cuma

Sözcükler, edebiyat dergisi



Çok kitap okuyup da düzenli olarak edebiyat dergisi takip etmeyen biriydim. Gidip raflardan bir edebiyat dergisi seçeyim dedim. Neler var neler yok açıkcası çok da ümitli değildim. Ama karşıma 5-6 farklı edebiyat dergisi çıktı. İçlerinden, kapakta Cemal Süreya'yı görünce "Sözcükler" bana daha çekici geldi.

Sözcükler iki aylık bir dergi elimdeki Mayıs - Haziran sayısı. Beni iki ay boyunca oyalacak güzel bir dergi. Cemal Süreya'nın eşi Zuhal'a yazdığı mektuplar ilk bölümde yer alıyor. Ne güzel anlatmış duygularını mektuplarında... aynı zamanda ne kadar bizdenmiş. Çok sevdim mektuplarını. Hatta özendim, ben de hemen sevdiğime bir mektup yazdım. Sosyal medyaya yazılan notlar gibi değil boşluğa yazmıyorsun ayrıca bir somut madde geliyor eline, el yazısı olanı ise benim fikrimce en makbulü. Ben mektuplaşma halini seviyorum, özlemişim de sanırım. Hadi hayırlısı bu vesileyle işte yıllar sonra ilk mektubumu PTT den verdim postaya.

Neyse dönelim dergiye... İçeriği zengin.  Öyküler, denemeler ve birbiründen güzel şiirler. Ben bu dergiyi takip ederim. Edebiyat nefes almak demektir, dolayısıyla bu tür güzel yayınları da desteklemek gerekir düşüncesindeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder