30 Mayıs 2014 Cuma

İmkansız Aşk / Brenda Joyce



Tamam itiraf ediyorum ben uslanmaz bir romantiğim... Hayata pemde camlı gözlüklerden bakmak istiyorum.  Biraz hayalci olmanın bir sakıncası olmadığını düşünüyorum. Ne dersiniz?

Aşk tarif edilmeyen sihirli bir kelime. İnsanın başına geldiğinde ise afrodizyak etkisi yapıyor. Hayata bakış açınızı değiştiriyor, gülümsetiyor. Günümüzde çok fazla yaşanmadığı gerçeği bir yana her şeyi o kadar hızlı yaşayıp tüketiyoruz ki maalesef tüketilenlerin en başında da duygular geliyor.

Bana göre romantik kitaplar, tabi içinden seçmek lazım, öylesine zamanınızı dolduran, sizi gülümseten, anlık olarak sıkıntılarınızdan kurtaran, çok düşünce gücü gerektirmeden okunan, bir nevi romantik komedi filmi etkisi yaratan kitaplardır. Özellikle dönem romanları ilgimi çeker. Çünkü o dönemlerde kadın olmak günümüze göre hayli zormuş. Buna rağmen güçlü kadın karakterler ortaya koyan yazarları severim. Brenda Joyce da onlardan biri. Yazarın bir çok kitabı var. Bu kitap DE WARENNE ailesinin hikayesinin anlatıldığı kitaplardan biri. Yazar De Warenne ailesinin tüm fertlerinin etkileyici aşk hikayelerini yazdığı sanıyorum benim bildiğim 9 -10 kitaplık bir seri oluşturmuş. Tabii dilimize sırayla çevriliyorlar.

" Bazan kalp, aklın sözlerini dinlemez. Ve aşk her zaman galip gelir..."

Kitapta kadın kahramanımız Alexandra Bolton gerçek bir kahraman çünkü annesinin ölü
münden sonra tüm hayatını kardeşlerine adamış, zorluklara göğüs germiş genç bir kadın. Rastlantı
eseri çapkınlığı ve kalpsizliğiyle ünlü Clarewood düküyle tanışıyor. Bundan sonra aşk ve acıyı
bir arada yaşamaya başlıyor.

Eğer dönem romanlarını seviyorsanız, bir kaç günde okuyacağınız güzel bir macera sizi bekliyor
diyebilirim.

Son zamanlarda moda olduğu için bu tarz kitaplar ardı ardına basılıyor ama çoğu oldukça kötü
zaman kaybı... Ya çevirilerinden ya da yazarlarından kaynaklanan sorunlar var. Ama Brenda
Joyce karakterleri başarıyla tasvir eden, yönlendirden bir yazar. Kitabın çevrisi de sorunsuz.
Kitap içinde bir kaç yazım hatası var ama artık onu da mazur görür oldum.

Keyifli okumalar.

Kitabın adı        İmkansız Aşk
Yazarı               Brenda Joyce
Yayınevi           Pegasus
Sayfa sayısı      413
Yayın yılı         2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder