7 Mayıs 2014 Çarşamba

YABANCI / Outlander - Daina Gabaldon



2010 yılında yayınlanmış bu kitabı meraktan edinmiştim. Merak ettim çünkü ben kitap seçerken mutlaka yorumları okurum. Kitaplarımı da önce blog ya da  forum yorumlardan okur, ardından kitap marketlere gider inceler en sonunda internetten satın alırım. Eminim bir çok kitap kurdu da benim gibi yapıyordur...

Neyse, her zaman klasik kitaplar okumuyorum. Tarihi romantik serileri de severim. Bu serinin o kadar çok hayranı vardı ki merak etmeden duramadım ve aldım. Önce kitabın kendi tanıtımından bir alıntı yapmak istiyorum

"Sene 1945. Eski bir savaş hemşiresi olan Claire Randall, evine dönmüştür. Tekrar bir araya geldiği eşiyle ikinci bir balayına çıkar. Salisbury Düzlüğünde bulunan tarihi taş çemberini ziyaret ederler. Bu taşlardan birine dokunan Claire birden kendini, savaş yüzünden yıkılmış ve gruplaşmış sınır baskınlarına maruz kalan İskoçyada bir yabancı olarak bulur. Sene 1743tür.
Anlayamadığı güçler tarafından zaman içinde geçmişe savrulan Claire, hayatı için tehdit oluşturabilecek mülk sahipleri ve casusların arasına düşmüştür. Cesur bir İskoç savaşçısı olan James Fraser, Clairee öyle sınırsız bir aşk sunar ki, genç kadın sadakat ve tutku gibi iki zıt duygunun arasında sıkışıp kalır. Farklı zamanlarda yaşayan ve hiç ortak özellikleri olmayan bu iki adam arasında bir seçim yapması gerekmektedir.
"

Evet hikayesi kısaca böyle... serinin bunun dışında Yolcu, Kehribar'daki Yusufçuk, Ateşin Çağrısı I-II, Güz Davulları I-II olmak üzere 6 kitabı daha var. Yabancı 838 sayfa. Çok uzun bir kitap ama zaman içinde yolculuk, savaş, aşk hikayesi derken kolaylıkla okunuyor. Ben ilk kitabını okudum diğerlerine geçmedim. Neden derseniz seriler beni bir müddet sonra sıkıyor. Yazarların da seri oluşturmak için kendilerini kastıklarını seziyorum. Bir hikaye ilginç olabilir ama uzadıkça sonu bulmak zorlaşıyor. Örneğin Game of Thrones da benim için öyleydi. İlk kitabını okudum ve bıraktım. Ama dizisinin "fan"ıyım.

Bu seriyle ilgili bir diğer haber de diziye çekiliyor oluşu. Merak edenler için "Outlender First Look Trailer " aramasıyla youtube.da ilk fragmanı bulabilirler.  Ayrıca İMDB'nin sayfasında da diziyle ilgili bilgi var. Henüz yayına başlamadı. Eminim ki hayranları heyecanla bekliyordur. Bakalım dizinin başarısı da kitap kadar olacak mı? Sadece ben şunu söyleyebilirim ki ilk kitap fragmanı izleyince gözlerimde canlandı, birebir gibi.

Şimdiden sizlere önce iyi okumalar, sonra da iyi seyirler dilerim.

Kitap adı-  YABANCI

Yazar - Daina Gabaldon

Yayınevi -  Epsilon

Sayfa Sayısı - 838

Not - Enteresan bir ayrıntı bu kitabı şarkıcı ve söz yazarı olarak tanıdığımız Seden Gürel çevirmiş. Game of Thrones'ın ilk kitabı Kralların Çarpışmasını da Sibel Alaş çevirmişti. Sibel Alaş ama bu kitapta çok büyük bir çeviri hatası yapıp John Snow karakterinin ismini John Kar olarak çevirmiş. Efsane oluşmuştu. Öylesine aklıma geldi yazayım dedim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder