29 Haziran 2014 Pazar

ŞERİAT SARMALINDA TÜRKİYE / Bahriye Üçok



Müslümanların mübarek ayı Ramazan'nın huzurlu, hayırlı ve bereketli geçmesini dileyerek yeni okuduğum kitabımla ilgili yazıma başlamak istiyorum. Gerçi teröre kurban gitmiş bir İslam bilimcisinin kitabı bence bu günler için acı bir ironi oluşturuyor. Birbirimize sevgi ve dostluk elimizi sadece bu aylarda değil varolduğumuz sürece uzatacağımız güzel günlerimiz olsun diyebiliyorum ancak...

Bugüne kadar Bahriye Üçok'un yazılarını hiç okuma fırsatım olmamıştı. Geçtiğimiz günlerde bir büyüğümüzle yaptığımız sohbette bir din bilimcisi olmasına karşı ne kadar aydınlık görüşlü bir kişilik olduğunu ve bir dönem Türkiye'de ard arda gelen suikastlerden biriyle hayatını kaybettiğinden bahsedince internetten araştırıp yukarıda gördüğünüz kitabını sipariş ettim.

Güçlü kadınları severim. Zaten doğa kanunları gereği kadın her daim güçlü olmalıdır. Bir önceki yazımda tanıttığım kitabını bir Amerikalı yazar yazmıştı, hikaye Çin'de geçiyordu köylü bir ananın yaşam mücadelesi anlatılıyordu. İster okumuş, ister varlıklı, ister fakir olsun bir kadın bence bir erkeğe göre daha çok sorumluluk taşıyor. sadece doğanın ona verdiği doğurganlık bile tüm hayatını bir amaca bağlayan güçlü durmasını sağlayan bir görev. Bir de üstüne üstlük Bahriye Üçok gibi ülkesinin bir çok badilereler atlatıp yeni badirelere gebe olduğu dönemde dünyaya gelmiş, zor şartlara rağmen okumuş, yine zor şartlara rağmen düşüncelerini cesurca paylaşabilmiş ve genel görüşe karşı durabilmiş kadınlar için ancak şapka çıkartılır. Kendisini saygıyla anıyorum.

Kitabı köşe yazarlığı yaptığı Cumhuriyet gazetesindeki yazılarından derlenmiş. Başlıklardan birkaçı,

Dinsel Giyim Üzerine,
İmam Nikahı ve Hukuk,
İslamda Örtünme,
Türkçe Kuran, Türkçe Namaz Üzerine
Kuran Çevirisinde Bile Politika
Çağ, Çağdaş Kafayla Atlanır
....

Açıkçası 1970'li yıllarda kaleme alınmış bu konuları 2000'li yıllarda hala ülkemde aynı şekilde tartışıyor olmak ve ne yazık ki bugün okuduğum köşe yazarlarının bu kadar aydın olmayışı evet beni de biraz karamsarlığa itiyor.

Ne diyeyim, geçmişini bilmeyen geleceğin neler getireceğini tahmin bile edemez...

Okuyun ve neden öldürüldüğünü anlayın derim.

Bu arada Bahriye Üçok ile ilgili derlediğim bir kaç haber linkini de aşağıda paylaşıyorum.

Sevgilerimle,

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2010/02/26/anneme_bombayi_ellerimle_verdim

http://www.biyografi.info/kisi/bahriye-ucok


KİTABIN ADI    ŞERİAT SARMALINDA TÜRKİYE
YAZAR               BAHRİYE ÜÇOK
YAYINEVİ         CUMHURİYET KİTAPLARI
SAYFA SAYISI  151
YAYIN YILI      EKİM 2012 (ÜÇÜNCÜ BASKI)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder