20 Haziran 2014 Cuma

ANA / Pearl S. Buck



Uzun zaman sonra tekrar merhaba,

Bugün aktaracağım kitap çocukluk yıllarımda okuduğum, kitaplığımda özel bir bölüm ayırdığım NOBEL ödüllü kitaplar - Cem Yayınevi'nin 1990 yılı baskısı ANA. Amerikalı yazır Pearl S. Buck'in 1938 yılında Nobel Ödülü alan eseri.

ANA'yı yıllar sonra tekrar elime almama sebeb olan kişi kızım. Henüz 9.sınıfta olan kızım geçmişe benim kitabı okuduğum yaşlarda. Ne güzel değil mi? İnsanın çocuğuyla böye bir paylaşımı yaşaması. Kitabı okuduktan sonra çok beğendiğini mutlaka tekrar okumam gerektiğini söyledi. Doğru da söylemiş. Şimdi yıllar sonra dağarcığıma bir çok yeni bilgi eklenmişken hele ki anne olmuşken ANA'yı okumak çok güzeldi.

Kısaca kitaptan bahsetmem gerekirse, hikaye Çin'de geçiyor. komünist devrimi öncesi fakir çin halkının yaşamına tanıklık ederken yüzbinlercesinin biri olan bir ANA'yı mercek altına alıyoruz. Yaşamına,  ilişkilerine, duygularına yazarın anlatımıyla şahitlik ediyoruz. O öyle bir kadın ki ANA olmak için doğmuş. Okurken Çin'de yaşayan bir kadın ama Anadolu'da yaşayan bir kadından farkı yok diye düşünüyorum. Çünkü kadının ANA olması kimliğinde böyle bir üstünlük kuruyordu yaşama sebebi halini alıyor.

Hikaye ANA'nın evlilik dönemiyle başlıyor ve hayatının son dönemine kadar geçen süreyi anlatıyor. Bu süre zarfında yaşananlar kadın olmak ile erkek olmak arasındaki farkı, hayatın doğal akışını ya da tekdüzeliğini, tarihin tekerrürden ibaret olduğunu ama her zaman bir ümitin filizlenmeye hazır olduğunu anlatıyor.

Yazar Pearl S. Buck Amerika'da doğmuş ancak sonrasında hayatının büyük bir bölümünü Çin'de geçirmiş bir yazar. Dolayısıyla hep söylediğim gibi her zaman çevresinden ve yaşadıklarından etkilenir teziyle o da hiyakelerinde hep Çin'i anlatmış. Kimdir, nedir diye merak ederseniz ekteki link.te hayat hikayesine dair kısa bir tanıtım videosu bulabilirsiniz.

http://www.biography.com/people/pearl-s-buck-9230389#synopsis&awesm=~oHJWuPQYZSnhuI

Eğer okuduysanız benim gibi yıllar önce ama henüz kitaplığınızda yoksa mutlaka edinin. Yok eğer henüz okumadıysanız okuyun insan olmanın, kadın olmanın, ana olmanın ne kadar etkileyici ama aynı zamanda ne kadar doğal bir döngü olduğuna yazarın güzel kalemiyle şahitlik edin derim.

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=22553&sa=170890377

http://www.kitapperver.com/kitap/ana-p370523.html

Bir kaç siteden Remzi Kitapevi baskıyla mevcut olduğunu gördüm. Maalesef benim elimdeki baskı satışta değil. Tabii ben de ona gözüm gibi bakacağım.

Hepinize keyifli okumalar diliyorum. Sevgilerimle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder