7 Ağustos 2014 Perşembe

Tekrar merhaba... Tatilde neler yaptık?

Çoookkkk uzun zaman sonra tekrar merhaba.

Yaz böyle işte. Okullar tatil, eğer anne de tatil ise bu durumda çocukları sürekli bir aktivite ve memnuniyet çabasıyla bir oraya bir buraya götürme, sıcaktan bunalma, RAMAZAN ayı ile vücudu ve beyni detokslama derken insan günün nasıl geçtiğini anlayamıyor bile.

Neyse her şey tamam... yine yazıyorum. Okuduğum kitaplarımı, raflarda neler gördüğümü, kızlarımın neler okuduğunu, yeni başlayacak okul döneminde alacağımız kaynak kitapları sizlerle paylaşacağım.

Tabii bu uzun süreçte boş durmadık.  Kızlarımla oturduğumuz semtte kütüphaneye üye olduk. Malum okuyoruz ama kitap fiyatları aldı başını gidiyor. Ben KORSANA KARŞIYIM. Bir kitabın nasıl zor bir süreçte ortaya çıktığının bilincindeyim. Dolayısıyla 5 - 10 lira daha az diye asla KORSAN almam. Ama okumaya da doymam bunun için. İnternetten kitap almak benim için alışkanlık haline geldi. Ya da D&R gibi büyük kitapçıların indirimlerini katip ederim. Ayrıcı orayı çocuklarla gezmek de çok keyifli oluyor.  Kütüphane ise tam bir kurtarıcı oldu. Bir kere benim ve kızların kitaplığında saklamak istemediğimiz bir iki koli kitabı bağışlayarak başladık. Ardından çocuklarıma çok yabancı olan "kütüphaneye gitmek, oradan kitap seçmek, orada araştırma yapmak" eğitimine giriştik. Hoşlanacaklarını düşünüyordum öyle de oldu. Günümüzde çocuklarımız her bilgiye çok kolay ulaşıyorlar. Hatta şöyle bir argo tabir bile gelişti "Google hazretlerine soralım!" :))))  Ya da Wikipedi.den hemen bakalım. Ama internet bize her zaman doğru bilgi aktarmıyor. orada da editorlar çalışıyorlar, bilgiler yetersiz olabiliyor. Bunun dışında üretici bir toplum olmak istiyorsak, araştırmanın çaba gerektirdiğini , okumanın dokunmak ve koklamak olduğunu, öğrenmemiz gerekiyor. Bir tıkla çözdüm fikri pratik ama hiç bir zaman yeterli olmayacaktır.

Görüşlerime katılıyorsanız yorumlarınızı bekliyor, sevgilerimi gönderiyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder