25 Şubat 2014 Salı

Beyoğlu'nun En Güzel Abisi...Komser Nevzat'ı ve ekibini çok özlemişim.

Ahmet Ümit Gaziantepli bir ailenin 7 çocuğunun en küçüğü olarak dünyaya gelmiş. Türkiye'nin bana göre en yaşanası döneminde gençliğini geçirmiş. Politik görüşü nedeniyle maceralı bir hayatı olmuş. belli bir görüş açısıyla dünyaya bakarken zaman içinde farklı bir bakış açısıyla da topluma bakabilmeye başlamış, hikaye gücü güçlü bir kalem.

Dünyaya geldiği şehir ve çevresindeki zengin kültürün etkilerini kitaplarını okurken hissedebiliyorsunuz.. Polisiye yazmakla bence çok iyi yapıyor, Türkiye'de polisiye konusunda pek fazla yazar yok. Bunun dışında gözlem yeteğini ve karakterlere esinlendiklerini yansıtma konusunda da oldukça başarılı ki buna KOMİSER NEVZAT ve ekibinin yer aldığı polisiye serilerinde şahit oluyoruz.

Ekibin son macerasının yer aldığı BEYOĞLU'NUN EN GÜZEL ABİSİNİ cuma akşam elime aldım, pazar akşam bitirmiştim. Bu yazarda en çok sevdiğim şey kurguyu öyle güzel yapıyor ki elinizden bırakmak istemiyorsunuz, sıkılacak zaman bulamıyorsunuz. Ayrıca karakterler de sanki yanı başınızda tiplerini, ruh hallerini çok rahatlıkla canlandırabiliyorsunuz. Tek sıkıntım var ben hep katili önceden tahmin ediyorum. Sanıyorum bu benim özel yeteneğim... Henüz okumayanları sinir edip söylesem mi? (...)

Roman Türkiye'nin gündemine bomba gibi oturan, toplumu tartışmaya ve düşünmeye iten TAKSİM GEZİ olaylarını da içine yedirmiş. Beyoğlu'nda dolaşırken sanki romanın içinde yaşıyormuş duygusuna bir müddet engel olamıyorsunuz. Hatta romanda adı geçen kahramanlardan biri her an karşınıza çıkacakmış gibi hissediyorsunuz.

TV karşısında oturup zaman kaybetmektense bu romanla maceranın arasında kaybolmanızı şiddetle tavsiye ederim. İyi okumalar...


NOT - Ahmet Ümit'in MASAL MASAL İÇİNDE'sini okuyanınız var mı? Annesinin anlattığı masallardan derleme bir eser olduğunu öğrendim. Çeşitli okullarda ders kitabı olarak okutulmuş ve Kore'ceye çevrilmiş. En kısa zamanda alıp inceliyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder