26 Şubat 2014 Çarşamba

Hepimiz biraz deli miyiz?

Yayınladığı dönem metroda insanların elinde en çok rastladığım bir kitaptan bahsetmek istiyorum ki zaten en çok satanlar listesinden epey bir müddet inmedi "BİR PSİKİYATRİSTİN GİZLİ DEFTERİ"

"GİZLİ" kelimesi bir kere merak uyandırmaya yetiyordu. "En sıradışı vakalar" doktorun kaleminden isimler değiştirilerek aktarılmış. Kitapta 15 farklı vaka yer alıyor.  Yaşanan olaylar ise çok enteresan. Ben kendime göre bir sıra oluşturarak okudum. İlk okuduğum ise "Kafa Üstü Duran Çıplak Kız" olmuştu. Olayın öyle bir nedeni vardı ki gerçek anlamda şok oldum. İzleyenler varsa bilir, sanki "Dr.House"dan bir bölüm izler gibiydi. Diğer her vaka kendi içinde ayrı ayrı sebeb sonuç ilişkileri barındırıyordu.

Bana asıl ilginç gelense dünyanın öbür ucunda yaşanan bu insan olaylarının ülkemize çok uzak olmamasıydı. Yani artık haritanın neresinde olduğunuz değil nasıl bir "zaman şartına"
maruz kaldığınız önemli. Yoğun trafik, aile ilişkileri, stress, iş hayatında var olma mücadelesi hepimizi aynı noktaya getiriyor gibi.

Kitabın girişinde yazar "Bu kitap zihinsel hastalığı olan ve kendinde yardım alacak gücü bulanlara adanmıştır." diyor.

Eğer insan psikolojisi ilginizi çekiyorsa ve güncel bir dille sıkılmadan okumayı seviyorsanız, tavsiye ederim.

İyi okumalar,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder