27 Şubat 2014 Perşembe

Sizin evinizde de küçük bir gurme gizli olmasın sakın!

Çocuklarla vakit geçirmenin en keyifli yollarından biri önlükleri takıp mutfağa girmektir. Bizim evde yemek yapmak da yemek de pek sevilir. Çocuklarım büyümeye başladıkladıklarında fark ettiğim en önemli şey çok meraklı oldukları ve benimle mümkün olduğunca çok vakit geçirmek istedikleriydi. Bunun yanı sıra görev almak ve başarmak istiyorlardı. Tüm bunlar için mutfağın çok uygun bir yer olduğunu gözlemledim.

Çalışan bir anne olduğum için zamanı sürekli planlayarak yaşamak zorunda kalıyorum. Koşuşturma içinde geçen zamanda bazen sabırsız, çoğu zaman da kendimi yetersiz hissettiğim oluyor. Eminim çoğu çalışan anne benimle aynı duyguları paylaşıyordur.  En önemli görevim olan çocuklarıma ise sağlıklı zaman ayırma sorunu yaşadığım zamanlar oluyor. Ben de çözümü şöyle buldum. Öncelikle  istedikleri sorumlulukları yaşlarına uygun olarak verdim. Örneğin mutfakta yemek yaparken yanıma kızlarımı da aldım. Hem sohbet hem günün dedikoduları hem de lezzetli bir şey ortaya çıkarmanın verdiği keyif. Böyle olunca omuzlarınıza yük olarak binen bazı sorumlulukların paylaşımla keyife dönüştüğünü görüyorum. Çocuğunuz ona güvendiğiniz için size, siz iletişim kurabildiğiniz için ona "gizli teşekkürlerinizi" sunuyorsunuz ve aranızdaki bağı güçlendiriyorsunuz.

Tabii tüm bunları yaparken yanıma keyifli yardımcılar da aldım. Mesela aşağıda göreceğiniz YAVRU GURMEYE MASALLAR kitabı gibi. Şansa bakın ki kitap da anlatıcı gurme ÖYKÜ ile benim küçük gurmem adaş çıktı. İçinde çocuklara sebzeleri sevdirecek tarifler var. Bu tarifleri bize küçük gurmemiz ÖYKÜ anlatıyor ve hikayeler öyle eğlenceli ki tarifle birlikte aklınızda kalıyor. Biz tarifleri uygulamaya başladık ama içine ufak tefek kendi eklerimizi de yapmayı ihmal etmedik.

Kimbilir fırsat verirseniz belki sizin evinizden de YAVRU BİR GURME çıkabilir.

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder