28 Şubat 2014 Cuma

KİŞİSEL GELİŞİM KİTAPLARINI BİR KENARA BIRAKIN... ASIL BU KİTABI OKUYUN!

Oldum olası didaktik ya da ileriye dönük masal ümitler sunan kitaplardan haz etmedim. Bir kitap beni eğitecekse "bak bu böyle yapılmalı" demeden mesajını zihnime yerleştirmeli. Mesela POLLYANA ya da HEİDİ benim ilk çocukluk yıllarımda ümit eden insan olmanın, acılara katlanmanın, dostlukla ve dürüstlükle yaşamanın beni nasıl bir üstün insan haline getireceğini anlatan eserler olmuştur. Onlarla hayvan sevgisini, arkadaşlığı, güveni ve acılara karşı güçlü olmayı öğrenmiştim. Sonrasında KAŞAĞI , FARELER ve İNSANLAR ile bir çok birbirinden değerli hayat dersi veren romanlar, hikayaler... Bunlar hepsi bugünkü ben'in oluşmasını sağlayan dostlarım oldular.

Bir arkadaşımın tavsiyesiyle tanıştığım yazar ALAIN DE BOTTON'un kitaplarını da çocukluğumda hissettiğim yol gösterici kitaplar arasına koymak isterim. özellikle FELSEFENİN TESELLİSİ bence bütün kitaplıklar da bulunması gereken bir eser.  Kendisi de felsefeci olan yazar bu kitabında günlük hayatta bize acı veren sorunları felsefeyle nasıl çözebileceğimizi gösteriyor. Cümle içinde felsefe kelimesi geçince biraz önyargılı yaklaşabilirsiniz ama rahat olun sanki karşınızda bir arkadaşınız var ve onunla sohbet ediyormuşcasına okuyorsunuz bu kitabı. İçindekilere gelince,



1- Toplum tarafından kabul görmemenin tesellisi, Sokrates
2- Yeterince paraya sahip olmamanın tesellisi, Epikuros
3-  Düşkırıklığı yaşamanın tesellisi,  Seneca
4- Kendini yetersiz hissetmenin tesellisi, Montaigne
5- Kırık bir kalbin tesellisi  - Schopenhauer
6- Zorluklar yaşamanın tesellisi - Nietzsche

Hayatta karşılaştığımız sorunlara çeşitli felfesecilerin görüşleriyle çözüm üretiyor. Her bir sayfası benim için ayrı değerli ama beğendiğim bir bölümü aşağıda paylaşıyorum...



Kitabın içinde bunun gibi bir çok düşünce, acı dolu ya da şaşırtıcı hayat hikayeleri gibi yaşanmış hayat dersleri mevcut.

Hayat yolunuz hep aydınlık olsun, sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder