11 Mart 2014 Salı

GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ GÜNEŞLİ GÜNLER...

...başlığımı böyle atmak istedim. Bugün ülkem için çok üzücü bir gün. Ne olursa olsun kim olursa olsun ne için olursa olsun bugün ülkemde 15 yaşında bir çocuk annesinin ellerinden kayıp gitti. Ülkemde yaşanan bir çok faili meçhul gibi bu olayın da faillerinin bulunup bulunmayacağına dair halkın şüpheleri var. Umarım adalet yerini bulur ve umarım yarına GÜZEL GÜNLER GÖRME umuduyla bakarız. Anne olarak tek dileğim bu!

Bugün sizlere tanıtacağım kitap ANNELER ve KIZLARI. Çocuk sahibi oluncaya kadar biri için endişelenmek ne demek bilmiyorsunuz. Kucağınıza bir gün bir mucize bırakıyorlar ondan sonrası öncesine hiç benzemiyor. Yavrunuz için en iyisini en güzelini en doğrusunu yapmak istiyorsunuz.

Bu kitap bebekliğinden itibaren,  küçük kızınızla kuracağınız ilişkide rehber olacak nitelikte...Yazar İlkim Öz evlilik ve aile terapisti. Giriş yazısında şöyle diyor " Bir kızınız varsa şansılısınız...Çünkü o sizin ömür boyu en iyi arkadaşınız olacak, ancak zor günleri el ele ve omuz omuza atlatabilirseniz..."
Benim de iki kız annesi olarak tek umudum bu. Dolayısıyla zaman zaman bu tarz kaynak kitaplara başvururum. Tabii büyüklerimden gördüğüm yöntemler var ama çağ değişiyor, biz değişiyoruz, bugün çocuk iletişiminde yaşadığımız durum ile dünü kıyaslamak mümkün değil. Dolayısıyla mümkün olduğunca doğru bilgi edinmek, bunlardan bizce doğru olanları seçmek ve uygulamak gerekiyor.

Kitabın içinde loğusalık dönemi, ilk bir yıl, 0-3 yaş dönemi, kreşin önemi, baba ile kız ilişkisi, ergenlik, genç kızlık dönemi, cinsel kimlik sapması, flört, üniversite dönemi, eş seçimi gibi tüm konularda bilgiler ile  psikolojik değerlendirmeler ve yönlendirmeler yer alıyor.

Ben ilk raundu atlattım. Bir ergenlik dönemi ve bir sınav dönemi geçirdim. Şimdi ikincisini bekliyorum.  Zaman zaman çaresiz kaldığım durumlar oldu, öylesi durumlarda kitaplardan destek aldım ve faydasını gördüm. Size de tavsiye ederim...

İyi okumalar,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder