15 Ağustos 2014 Cuma

TANRILARIN ARABALARI / Eric Von DANIKEN




Merhaba,

Üç hafta kadar önceydi, kayınpederim Hürriyet gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök'ün bir yazı dizisini takip ettiğini, o gün gazeteyi alamadığı için benden almamı rica etti. Merak ettim çünkü aslında Ertuğrul Özkük'ü pek sevmeyiz ?! "Hangi yazısını okuyorsun baba?" dedim. Şanlıurfa'da bulunan GÖBEKLİ TEPE ile ilgili bir araştırma yazısıymış. İlgimi çekti ben de okudum.

http://www.sanliurfa.com/haber223241-Ertugrul_Ozkok_Gobeklitepeyi_Yazdi.html

Bildiğiniz gibi GÖBEKLİ TEPE 11 bin 500 yıllık tarihi bir geçmişe sahip bilinen ilk tapınak alanı. Ertuğrul Özkük yazıyı alanın arkeloğu Prof. Dr. Klaus Schmidt’in ölümü üzerine kaleme almış.

http://www.milliyet.com.tr/gobeklitepe-nin-kaderini-cizmisti-gundem-1915117/

İlginç bir yazı dizisiydi. okumanızı tavsiye ederim. Yazı da ilgimi çeken bir diğer bilgi 1970'lerde yayınlanan TANRILARIN ARABALARI isimli kitapla ilgiliydi. O dönemden itibaren ne kadar çok konuşulduğu belirtiliyordu. Ve ben bu kitabı okumamıştım....

... Kitabı kütüphanemden buldum hem de ne şans ki 1973 baskısı. Yani benim doğduğum yıl basılmış. Kitabın ana kuramı, açıklanamayan tüm olayların uzaydan gelen uygarlıklar tarafından dünyaya getirildiği, ardından yaşanan doğal felaketlerle insan ırkının sıfırlandığı üzerine. Hatta kitap belgesele dönüştürülmüş. İnternette küçük bir araştırmayla belgeseli de izleyebilirsiniz. Kitapta tarihten, dünyanın her köşesinden o kadar çok örnek ve bu kuramı destekleyici kanıt var ki insan bir an acaba mı diyor? Tabii bu kuramın önünde duran en önemli engel de bana göre din algısı. Gerçi yazar da YARADAN varlığına inandığını belirtiyor ancak galaksi de tek olmadığımızı, bizden daha gelişmiş uygarlıklar olduğunu, geçmişte dünyayı ziyaret ettiklerini, bilimsel verilerle destekleyerek ispat etmeye çalışıyor. Araştırdım. Yazarın başka bir kitabına rastlayamadım. Ama kuram gerçekse biz göremesek bile önümüzdeki yüzyıl da çocuklarımızın göreceğini düşünüyorum.

Olaylara tek açıdan değil her zaman farklı açılardan bakmak, düşünmek ve  sorgulamak iyidir. Allah bize AKIL'ı kullanmak için vermiş, ezber için değil...

Keyifli okumalar,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder