9 Kasım 2014 Pazar

YALNIZ DEĞİLSİN!





Enteresan zamanlarda elime enteresan kitapların geçmesine bayılırım. Bunlardan biridir yukarıda fotoğrafını gördüğünüz kitap...

Ben İstanbul'un güzel semtlerinden biri olan hala "balıkçı kasabası" ruhunu taşıyan SARIYER'de yaşıyorum. Bu güzel semtin bir kaç yıldır devam eden etkinliği SARIYER EDEBİYAT GÜNLERİ sırasında yazar Ayşe Kulin ile tanışma şansım oldu. Yazarın hayranıyım. Bir kaç kitabı hariç tüm kitapları kitaplığımda mevcuttur. Hatta son kitabı HAYAL ( gerçi bu günlerde HANDAN çıktı. Sondan bir önceki demem daha doğru olacak) 'i henüz okumadığım için onu alıp imzalatmak istemiştim. Ama maalesef tükenmişti. Stantlarda gezinirken bu kitabı bulmuştum. Hepsi kendi alanlarında başarılı dört kadının bir program için yaptıkları röportajdan derlenen demeçlerinin yer aldığı bir kitaptı. Aldım. Hatta sağolsun AYŞE KULİN'den kendi sayfası için imza da aldım. Bir insan nasıl bu kadar mütevazi ve kibar olabilir, insan şaşırıyor. O gün rahatsız olmasına rağmen. Saatlerde imza verdi. Eğer tanışmak istiyorsanız bugünlerde TÜYAP'taki imza gününü kaçırmayın derim. Biliyorusunuz kitap fuarı başladı.

Neyse asıl konumuza geçelim isterseniz.

Kitap az önce de bahsettiğim gibi bir TV programında yapılan röportajların düzenlenerek kitap haline getirilmesiyle oluşmuş. Kitaptan yazarlarla ilgili yapılan tanıtım bölümünden kısa bir alıntı yapmak istiyorum:

ALEV ALATLI : Gerçek bir aydın... Olayları sukunetle karşılıyor. Tek tahammül edemediği, körü körüne inançlar ve karanlık... Dünüşülmeyeni düşünüyor ve felsefesi ile kendimizi "sorgulamaya" davet ediyor.

İşte tam bu noktada, Alatlı ile düşünce hayatımızda içine düştüğümüz yanılgıların, Türk halkının önünü tıkayan önyargıların ve kalıpların dışına çıkmanın farkına varacaksınız.

AYŞE KULİN : 25 sene kitabını yayınlatacak yayınevi bulamadı. İnancını hiç yitirmedi ve bugün Türkiye'nin ençok okunan ve sevilen kadın yazarlarından biri oldu. Tarih araştırmaları, dili entellektüel kimliği ve seçtiği konularla Türkiye'ye kitap okumayı çok sevdirdi.

Bu kitapta, Kulin ile Türkiye'nin yakın tarihine kısa bir yolculuk yapacaksınız. Tanzimat'tan bu yana, yüzünü Batı'ya dönen Türk aydının kafa karışıklığını muhafazakarlıkla modernleşme arasında gidip gelen bir toplumun varoluş mücadelesini okuyacaksınız.

Prof. Dr. NURŞEN MAZICI : Marmara Üniversitesi İleişim Fakültesi Öğretim Üyesi... Renkli kişiliği, bilgi birikimi, olaylara bakış açısı, anelizleri ve direkt söylemleri kimine göre "aykırı". Oysa o, aykırı değil, gerçekçi...

Mazıcı ile Türkiye'nin muhatap oldu siyası sorunların iç yüzünü, politikayı ve siyasal iletimini öğreneceksiniz. Bakmak ve görmek arasındaki farkı keşfedeceksiniz.

LİZ BEHMOARAS: Onu, "ölülüre dirilten biyografi yazarı" olarak tanıyoruz. Türkiye'de yaşayan "azınlık" mensubu bir aydın. Ancak, "azınlık" kavramı, sadece bizi ayıranların diline pelesenk olmuş bir deyim. Bu toprakta filizlenen Behmoras, yazdıklarıyla, halkları ayıranlara da ders veriyor.

Evet. Bu giriş bölümündeki tanıtım bir anlamda kitabın özeti gibi. Şanslıyım yine...kitaplığımda arşiv niteliğinde bir kitabım oldu. Bu kadınların anlattıklarını dikkat ve saygıyla dinledim. Hafızama not ettim. Ayrı düştüğüm konular da var, yüzde yüz katıldıklarım da. Ama hepsinin hayat tecrübelerinden de faydanlanmış oldum.

Benim için en güzel tarafı da sevdiğim yazar AYŞE KULİN'in okunması için tavsiye ettiği kitaplardan bir okunacaklar listesi oluşturmam oldu. bir sonraki kitabım onlardan biri olacak...

Sevgilerimle, mutlu yarınlar, keyifli okumalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder