9 Ocak 2015 Cuma

CEMAL SÜREYA / BİR KIRLANGICIN DAHA VAR




Bugün üstatı anmadan geçmek, günü bitirmek olmazdı. Takipçisi olduğum KAFA Bi Dünya... dergisi Ocak sayısının arka kapağını CEMAL SÜREYA'ya ayırmış. Hatta ilk yazı SUNAY AKIN'dan Cemal Süreya konulu. Yazı her zamanki Sunay Akın naifliği ile kaleme alınmış, çok duygusal... üstatın öldüğü gün yaşadığı bir anıyı paylaşmış. Ayrıntısını buradan vermek istemiyorum. Bence bu derginin de yayın hayatına devam etmesi için desteğimiz gerekiyor. Alın ve okuyun derim. 

Bugün Cemal Süreya'nın ölüm yıldönümü. Sabah Cumhuriyet gazetesinde de kendisi ve tarzıyla ilgili bir yazı kaleme alınmış. Okudum ama eleştirmenin çok üst perdeden konuşan yazısı, benim gibi Türkiye ortalamasının biraz daha üstünde okuyan biri için bile ağırdı. Ama Cemal Süreya  öyle mi?

Üstat öyle güzel yazmış ki şiirlerini. Okuduğum zaman sanki bir köşe yazısı okumuş gibi, bir aşka şahit olmuş gibi, dibe çökmüş gibi ya da mutluluktan uçar gibi oluyorum. Bu öğrenilemiyecek bir yetenektir arkadaşlar. Bin yıl çalışsam böyle şiir yazamam. Benim gönlümde Nazım Hikmet'ten sonra ikinci sıradadır. Allah huzur içinde yatırsın. Anısına sizlere BİR KIRLANGICIN DAHA VAR'dan şiir gönderiyorum. Sevgiliyle, aşkla kalın. 

KAN VAR BÜTÜN KELİMELERİN ALTINDA

Posta arabalarından söz et bana
Kan var bütün kelimelerin altında
Ezop'un şu lanetli dilinden söz et
Kan var bütün kelimelerin altında
Umulmadık bir gün olabilir bugün
Aslan kardeşçe uzanabilir kayalıklara
Bir çay söyle yağmurların kokusunda
Kan var bütün kelimelerin altında
İşte durup dururken şurda
Bir yelpaze gibi açıldı sesin
Güzün en gürültülü kanadında
Göğün en ince dalında

Kan var bütün kelimelerin altında
Umulmadık bir gün olabilir bugün
Bir çeşme gibi akabilir cumartesi 
Çığlığındaki sessiz harfler
dün gecenin ağırlıdır damarlarında
Ne güzel konuşur sokak satıcıları Fötür şapkalarıyla ne kalabalıktırlar
Ve çiçekçi kızların güğüsleri 
Daha suçsuzdur kırlangıç yumurtasından
kan var bütün kelimelerin altında
Yaprağını dökecek ağaç yok burda
Ama ışık dökelebilir olanca renklerini 
Sürekli işbaşındadır belleğin
Tanık şairler arasında
Oyuncu arkadaşlar arasında

Yolculuk bir kafiye arayabilir
Atının kuyruğundaki düğümde

Ölüm bir kafiye arayabilir
Ak gömleğinde

Yol bir kafiye arar ve bulur 
Dönemeçlerin benzerliğinde

....


2 yorum:

  1. Blogun bundan önceki şeklide güzeldi bence ama bu şeklide güzel olmuş. Güzel paylaşımlarının devamı dileğiyle. Bu arada günlük şiir paylaşımlarıda güzel olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadaşım...yorumun için teşekkür ediyorum. Bir blogger.ın nefes alma kaynağı yorumlardır. Sen bir de üstüne süper bir öneri sunmuşsun. Haklısın neden olmasın her güne bir şiir, iyi fikir!!!

    YanıtlaSil