8 Aralık 2014 Pazartesi

ABİM DENİZ / CAN DÜNDAR



Kitap dostluktur, kitap paylaşmaktır, kitap geçmişi ve geleceği yaşamaktır... Birazdan sizlerle paylaşacağım bu güzel kitabı can dostum Filiz  okudu ve benim için hazırladı. Bir sabah Filiz'i aradım ne yapıyorsun demek için... burnunu çekiyordu. "Ne oldu Filizcim, neden ağlıyorsun, kötü bir durum yok umarım?" dedim. "Kitabın sonuna geldim. Deniz'i astılar." dedi. Kitabı ben de okuyacağım ancak bana söz vermişti. Blogum için kendi kaleminden buyrun ABİM DENİZ...



Can Dündar yine muhteşem bir belgesel eser yaratmış.
Kitabın konusu zaten adından da belli. "Abim Deniz" Can Dündar ve Deniz Gezmiş'in kardeşi Hamdi Gezmiş'in birlikte hazırladığı bir kitap.
Can Dündar gazeteciliği ve belgeselciliği ile, Hamdi Gezmiş ise zaman zaman bir kardeş zaman zamanda o dönemi yaşayan bir insan hassasiyeti ile döneme ışık tutuyorlar.
Bu kitabı okurken bir ideal peşinde cesurca ve fedakarca koşmuş , bu uğurda işkence ve hatta ölümü bile göze almış bir kuşağı Deniz'in kimliğinden tanıma fırsatı buluyoruz.
Kitabı okuduğum günlerde Mukaddes Gezmiş (Deniz Gezmiş'in annesi) bu dünyadan ayrıldı. 42 yıllık bir aradan sonra en büyük hasretine oğlu Deniz'ine kavuştu. Ruhları şad olsun.
Herkesin kafasında kah şimdiye kadar okuduklarından kah duyduklarından mutlaka bir Deniz portresi vardır. Bu kitap bize çocukluğundan başlayarak (malesef 25 yaş çok kısa bir zaman) ölümüne kadar bir devrimcinin nasıl yetiştiğini, idealleri uğruna nelere katlandığını, bir ailenin evletları için çırpınışını mektup,belge ve fotoğraflarla anlatıyor.
Kitapta Deniz'in pek çok bilinmeyen yönüne de yer verilmiş. Ben bir Beşiktaş'lı olarak Deniz'in de Beşiktaş'lı olduğunu öğrendiğimde Çarşı ruhunu Deniz'den almış olmalı diye düşündüm.


"Abim Deniz" Deniz Gezmiş'i gelecek nesillere aktarmak için çok güzel bir köprü, Deniz'i tanımak isteyenler için mükemmel bir kitap.





Kitabın Adı        ABİM DENİZ
Yazarı              CAN DÜNDAR
Yayın Yılı          2014
Sayfa Sayısı      480
Yayınevi           CAN YAYINLARI 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder